Še 78 dni do poroke… ali priprave v polnem teku?

Avtor: 
Gala Pavlin
Zaročno fotografiranje_Gala

Pogled na moje namizje me spomni, da imava do usodnega dneva še točno 78 dni. Od samih začetkov načrtovanja je minila že cela večnost, vendar želim z bralci deliti, kako se lotiti prav teh.

Moj prvi nasvet je: s sanjarjenjem začni že prej − pred zaroko, lahko pa kar danes. Pomembno je namreč, da imata ob zaroki že vsaj približno izdelane ideje, kakšno poroko (če sploh) si želita. Z Rokom se o sami poroki pred zaroko nisva veliko pogovarjala, vendar sva imela že dan po zaroki lanskega avgusta usklajene želje (in okvirno listo gostov).

Večina poročnih revij in načrtovalk porok ti bo torej svetovala, da pričneš z željo po lokaciji in številom svatov. Sama bi rekla, da je pri vsem skupaj ključen budget. Večina parov namreč vse oceni čez palec (tudi sama sva), potem pa se pričnejo postavke seštevati, sam pa si že vsem potrdil njihove storitve (in predvsem cene) in povratka ni. Vse skupaj gre močno čez budget.

POROČNI NASVET št. 1

Pričnita z budgetom. Ni najbolj romantično, vendar romantičnost ni nujno namen poročnega budgeta. Opustita ideje, kot so recimo 10.000 EUR, 12.000 EUR za celotno poroko. V Excelu se najde dobre template (tudi za poroko, lahko pa prilagodite kakšnega drugega) in “preigrata” nekaj variant – kako je, če stane fotograf 1000 EUR in band 1500 EUR? Kaj, če oba staneta 1500 EUR? Kaj, če sedaj vsako izmed postavk povečam za 10 % ...? Tako bosta točno vedela, koliko denarja sta namenila kateri izmed zadev, in planiranje se lahko prične.

Takoj po povratku s čudovite Amalfi obale, kjer se je zaroka zgodila, sva si postavila drugo ključno vprašanje: Bova poroko načrtovala sama? Ker me organizacija dogodkov (med katere štejem tudi lastno poroko) veseli in ker sem v življenju organizirala ali pomagala pri organizaciji že številnih dogodkov (najsibodo izobraževalne narave, protokolarne v sklopu službe na ambasadi, socialnih druženj, dogodkov za podjetja …), sem se odločila tudi poroko organizirati sama. Hkrati mi je bilo v pomoč dejstvo, da se z organizacijo dogodkov profesionalno ukvarja tudi naša družinska agencija – Agencija Nicha. Tako sem se lahko na “uvodnem sestanku” pogovorila o njihovi pomoči pri samem dogodku. Določili smo, da bodo pomagali pri idejnem konceptu, designu in tisku vseh poročnih tiskovin, manjšem delu postavitve dekoracije in pri delu organizacije (iskanju ponudnikov in pridobivanju ponudb).

POROČNI NASVET št. 2

Premislita o poročni organizatorki. Odkar aktivneje načrtujeva poročni dan, sem ugotovila, da večina organizatork ponuja “tailor-made” pakete – torej ni potrebno vzeti celotnega paketa, lahko gre le za nekajurno svetovanje ali prevzem le enega dela organizacije poroke. Kot z vsakim kvalitetnim dogodkom za recimo 80−100 ljudi je tudi s koordinacijo poroke OGROMNO dela, zato je morda vredno investirati v organizatorko – prihranila vam bo veliko časa, energije in morda tudi denarja, tako da bo svoj strošek upravičila. Lahko gre le za prijatelja/prijateljico z umetniško žilico, ki bo poroki dodala piko na i. Hkrati dobro premislita, če želita s tem delom obremenjevati pričo/-e.

Torej … naj se načrtovanje prične!

POROČNA LOKACIJA

Z Rokom sva tako pričela z iskanjem lokacije. Zaradi navezanosti na Slovenijo in tudi logističnih težav, povezanih s Hrvaško ali Toskano, sva se omejila na naše kraje. Tu se vprašajta predvsem: Naju na kakšen kraj veže prav posebna zgodba? Za naju je bil to recimo otok Krk, kjer sva se spoznala, vendar naju na Krku ni pretirano prepričala nobena lokacija ali restavracija. 

Kako fleksibilni so moji svatje? Sama meniva, da bi svatje prišli tudi do Italije ali dlje, vendar sva t. i. destination wedding (na recimo kakšnem rajskem otoku) izločila že na samem začetku, saj želiva ta dan proslaviti s širšo družbo. Hkrati počasi prihajamo v leta, ko bodo poletja polna porok in sama ne želiva svatov finančno in časovno obremeniti.

Bila sva enotna, da si želiva le civilni obred, torej je odpadlo iskanje cerkev in številna logistična vprašanja. Prav tako sva izločila nekaj stilov porok, ki si jih nisva želela: poroke v naravi, pod kozolcem, v gradu (pogojno), hotelu, banketni dvorani, pod šotorom (pogojno) ...

Najine zahteve za lokacijo sva torej strnila nekako takole:

  • lokacija sprejme 80–100 gostov in ima dovolj prostora za band;
  • ima izvrstno hrano (po možnosti enostavne okuse; istrsko, italijansko kuhinjo);
  • ima lastno kuhinjo, nisva želela cateringa;
  • ima možnost plana B v primeru dežja za obred in večerjo;
  • dovolijo glasbo do (vsaj) 3. ure zjutraj, se pravi ni v bližini hiš, mest itn.;
  • ne pogojujejo z zakupom posesti, ne računajo najemnine dvoran itn.;
  • dodatni plus je bližina vode, ribnik, bazen, jezero.

Več kot imate zahtev, lažje bo izločiti številne lokaciji in težje najti idealno. Na mojo veliko žalost večina mojih priljubljenih lokacij v Brdih ni zmogla kapacitete ali pa niso imeli lastne kuhinje oz. so postavljali pogoj najem posestva – tega stroška nisva želela prevzeti ali ga prevaliti na najine svate. V agenciji so nama svetovali ogled še ene lokacije – Posestva Rodica v bližini Kopra. Za Rodico sem slišala le v povezavi z odličnimi vini, samega posestva kot poročne lokacije pa nisem poznala. Prijazen lastnik naju je sprejel do sedaj kar trikrat in nama razkazal številne možnosti preureditve prostora. Lokacija je ustrezala vsem zgornjim kriterijem, odpirajo se čudoviti pogledi na sosednje griče, tartufi in neomejene količine vina pa so tako le pika na i.

POROČNI FOTOGRAF

Več kot 12 mesecev pred datumom poroke sva se odločila pogledati tudi za fotografa. Večino “zvenečih” imen v svetu porok sem poznala že z Instagrama oz. sem videla njihova pretekla dela, tako da je izbor potekal relativno hitro, všeč pa so mi predvsem tople obdelave in stili. Z Rokom sva za nasvete glede fotografov povprašala prijatelje, ki redno sodelujejo s fotografi (bloggerje), agencijo Nicha ter bivše neveste. Tako mi je bila v veliko pomoč dobra prijateljica in tudi bodoča nevesta Ajda Sitar, ki poleg načrtovanja lastne poroke pozna ponudnike že od prej in je vedno na voljo za skupno načrtovanje. Na Ajdinem blogu lahko tudi obširneje preberete zapise o načrtovanju porok, ki so “evergreen”. Priporočam! Ogledala sva si tudi končne izdelke fotografov – foto knjige (v živo na sestankih, na poročnih sejmih ali pri parih doma). Na žalost sva bila tudi pri tej postavki zahtevna – če so se fotografi hvalili s slikami in knjigami, ki nama po stilu niso ustrezale, sva jih izločila.

Zopet sva imela manjšo pomoč domače agencije, in sicer so nama glede na pretekla sodelovanja pri dogodkih predlagali fotografinjo Tajo Košir Popovič, ki se je v Sloveniji že uveljavila s svojim nežnim art stilom. Tajine projekte sicer cel čas spremljam, nisem pa bila prepričana, če bi jo fotografiranje poroke sploh zanimalo, vendar je ravno v letošnji sezoni pričela tudi s tem in z veseljem je sprejela izziv. Ogledala sva si tudi čudovite fotografije, ki jih je Taja ustvarila na porokah v preteklem letu, in odločitev je bila na dlani! S Tajo sva se kasneje dogovorila tudi za zaročno fotografiranje, nekaj slik pa vam razkrivava v tej objavi. Midva sva navdušena!

Nasvet bodočim nevestam

Dogovorite se za zaročno fotografiranje, kjer oba spoznata fotografa oz. ekipo, se naučita “pozirati”, sprostita se in dobita še nekaj čudovitih profesionalnih fotografij za spomin. Če vama zaročno fotografiranje ne ustreza, lahko izkoristita priložnost za nosečniško fotografiranje ali Boudoir fotografiranje, morda pa le za sproščeno družinsko fotografiranje.

Preverite, katere dodatne usluge ponuja fotograf in kako ti izdelki izgledajo ter koliko stanejo – poročni časopisi, oblikovanje vabil, poročna knjiga (in vse nadaljnje kopije). Lahko vaju “skriti” stroški presenetijo, lahko pa vama pomenijo prav toliko kot fotografije in sta jim namenila poseben prostor pri načrtovanju poroke. Večina fotografov ne preda “raw” (neobdelanih) slik, torej jih ne morete obdelati sami.

Dovolite fotografom, da vama sami povedo čim več o svojem načinu dela. Sama sem na Googlu našla številna vprašanja in jih nato zastavila fotografom; z vsakega sestanka odideš pametnejši za nekaj dobrih idej. Ne dobivajte pa se kar vsepovprek! Cenite (pri vseh ponudnikih) svoj in njihov čas – če so že po pošiljanju ponudbe očitno predragi, niso razpoložljivi itn., se ne dobivajte z njimi le zato, da bi jih spoznali. 

POROČNI BAND

Sveta trojica − lokacija, fotograf in band − se je torej zaključila z iskanjem banda. Zabava nama veliko pomeni in najbolj razočarana bova, če bo poroka izpadla brez čustev in brez prave žurke na koncu. Glede glasbe nisva imela prave ideje, zato sva se lotila tega (zadnjega dela, ki ga je dobro imeti več kot leto vnaprej) na več načinov: zopet sva se posvetovala z bivšimi in bodočimi nevestami (Ajda) in pregledala njihove ponudnike ter ponudnike na portalu Zaobljuba. Ogledala sva si tudi primere realnih zgodb iz revije Zaobljuba, zopet sva povprašala v agenciji Nicha. Ker pričakujeva skoraj 100 gostov, sva se na koncu odločila za “live” glasbo skozi celoten večer. Čudovit glas (in stas) bo tako k poroki dodala Flora Ema Lotrič, ki naju je navdušila že v mjuziklu Vesna, je pa tudi moja dolgoletna prijateljica z Dunaja. S Floro sva se odločili, da bo prišla v duetu s pianistom (ima pa tudi enako možnost s kitaristom), ostala pa bo nekje do prvega plesa.

Od tu naprej bo žurko prevzel Gino in band – pri iskanju banda, ki pokriva širok spekter glasbe, predvsem pa hrvaški (in balkanski) yugo rock kot tudi malo bolj moderne izvajalce (Severino, Jeleno Rozga) sva imela seveda težave. Za Gino in band sva izvedela preko priporočil prijateljice, ki jih je slišala igrati kar na sedmih porokah v njihovi družbi in – voila: band sva rezervirala tudi midva!

Nasvet bodočim nevestam

Povprašajte glasbenike za njihov repertoar in jim povejte, katere od teh pesmi sploh poznate in bi jih želeli slišati. Band sicer pesmi prilagaja glede na odziv občinstva, vendar je važno, da ga vsaj okvirno omejite.

Povprašajte, ali so pripravljeni omenjeni repetoar razširiti oz. se naučiti kakšno pesem prav za vaju. V najinem primeru sta oba ponudnika fleksibilna in bosta do pričetka poročne sezone 2019 “naštudirala” še nekaj nama ljubih pesmi!

Vprašajte jih še, koliko članov ima band, saj tudi to vpliva na končno ceno (več glav – več večerij). Hkrati imajo nekateri bandi možnost ene ali dveh klaviatur in celo saksofonista. Tako si zasedbo praktično sestavite sami!

Začnite danes! Bandi ne igrajo le na porokah, temveč tudi na vseh živih zabavah. V agenciji so klicali kar sedem bandov, ki jih poznajo, in na žalost jih je bilo kar nekaj že leto vnaprej rezerviranih!

Prvi in najtežji del naj bi bil torej za nama. V prihodnji objavi pa vam razkrijem, kje sem našla sanjsko obleko, kako do lepe in okusne torte in kdo bo poskrbel za moj brezhibni videz.

 

Do prihodnjič,

Gala

Foto: Taja Košir Popovič

 

 

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Prijava

Za všečkanje in oblikovanje sanjarnice je potrebna registracija - uporabi družbeno omrežje ali izpolni spodnji obrazec:

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

IZBERI NAJLEPŠO POROKO LETA

VŠEČKAJ fotografije tebi ljubih porok in s tem prispevaj svoj
glas v Zaobljubini tekmi za najlepšo poroko leta.

Glasuj

Pravila nagradne igre

  • POKROVITELJ NAGRADNE IGRE
Google+